​​طریقه شستشوی کاور مبل

نحوه شسشتوی کاور ژله ایی یا طلقی

از جمله رایج ترین سوالات مشتریان این است که کاور را شستشو دادیم و کدر شد و همینطور پر از لکه و مثل قبل دیگر قابل استفاده نیست.
و پس از شستشو، کاور پاره شده و پر از خط و خش می شود.
این موارد از جمله مهمترین معایب کاور طلقی یا ژله ای است. که با رعایت چند راه و ترفند ساده قابل حل است.
مهر تین نکته در به وجود آمدن این مشکلات آن است که روکش مبل را درست شستشو نداده اید، در ادامه مطلب نحوه شستن کاور طلقی مبل را خواهیم گفت…
 بهتر است کاور طلقی و ژله ای را در ظرفی بزرگ حاوی آبی ولرم رو به سردی قرار دهید و شامپو ملایم و متناسب را در آب بریزید و اجازه دهید کاور خیسانده شود.
سپس کاور را از آب درآورید و خشک کنید.
در ادامه لکه ها و قطرات آب به جا مانده روی کاور را با دستمالی مرطوب پاک کنید.(این نکته در عین سشادگی بسیار مهم است زیرا افراد گمان می کنند لکه ها بعد از خشک شدن کاور به خودی خود از بین می رود، در حالی که باید همان ابتدا که لکه ها تازه هستند، آن ها را با دستمالی مرطوب بدون ایجاد فشار پاک کنید.

1- مرحله اول: جارو و برس کشیدن
مرحله اول تمیز کردن مبل پارچه‌اي با استفاده از لکه بر مبل، شامپو فرش، بخارشوی و جاروبرقی و یا برس‌های غلتکی است. برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای، ابتدا باید همه کوسن‌ها و قطعات جدا شدنی را بردارید تا بتوانید هر چیزی را که بین مبل‌ها افتاده تمیز کنید. خودکارها، سکه‌ها، دستگاه‌های کنترل از راه دور، چیزی نیست که شما نتوانید بین مبل‌ها پیدا کنید! حالا جاروبرقی را راه بیندازید تا گرد و غبار و آشغال‌های ریز سطحی روی مبل را پاک کنید.
برای تميز كردن مبل پارچه اي، در شرایط ایده‌آل که می‌خواهید سنگ تمام بگذارید، با یک برس نرم روی آن بکشید تا سطح مبل تمیز‌تر شود. در حین تمیز کردن مبل، برای جمع کردن موها، جارو برقی‌ها معمولا قطعات مخصوصی دارند و در غیر این صورت، از برس‌های غلتکی براي تميز كردن مبل استفاده کنید.
 
 
2- مرحله دوم: توجه به راهنمای شستشوی کاور مبل
دومین مرحله تمیز کردن کاور مبل پارچه‌اي توجه به دفترچه راهنمای مبلمان است. بسیاری از سازندگان مبل یک برچسب یا دفترچه راهنما همراه با کاور مبل عرضه می‌کنند و روش تمیز کردن مبل پارچه اي با شامپو فرش و یا روش‌های دیگر را در آن توضیح می‌دهند.
این دستورالعمل‌ها را کامل بخوانید؛ چون توصیه‌های خوبی در مورد بهترین مواد شوینده مبل برای پارچه کاور مبلمان شما و روش استفاده آن، توضیح داده شده است. مثلا طرز شستن مبل با شامپو فرش، سرکه یا آب اکسیژنه نیز ممکن است در متن آمده باشد. معمولا در برچسب‌ها یا دفترچه‌های راهنما علائمی وجود دارد که بد نیست براي تميز كردن کاور مبل آن‌ها را بدانید. این علائم و مفاهیم آن‌ها در جدول زیر منعکس شده است:
 
3- مرحله سوم: لکه زدایی
سومین اقدامی که برای تمیز کردن مبل پارچه اي باید انجام داد، تمیز کردن لکه‌ها است. اگر مشکل فقط لکه‌ها هستند، لازم نیست کل کاور مبل پارچه ای را بشویید. کافی است فقط لکه‌ها را از بین بیرید. در مواردی هم که لازم است کل مبل تمیز شود، بهتر است اول لکه زدایی شود.
برای تمیز کردن مبل پارچه ای بهتر است لکه زدایی قبل از شستشو انجام شود. لکه زدایی از مهم‌ترین مراحل تمیز کردن مبل است؛ زیرا لکه‌ها با فرآیند معمولی شستشو، به خوبی تمیز نخواهند شد و نیاز به صرف تلاش بیشتری در قیاس با تمیز کردن مبل در نواحی دیگر دارند.
 
4- مرحله چهارم: پاک کردن کل کاور مبل
چهارمین مرحله برای تمیز کردن کاور مبل پارچه ای، شستن کاور مبلمان است. برای تمیز کردن کاور مبل، اگر رویه کاور شما جدا می‌شود، می‌توانید آن را جدا کنید و در ماشین لباسشویی یا خشکشویی بشویید. اگر رویه‌های مبل جدا نمی‌شوند، به نکات زیر برای شستشو و خشکشویی مبل در منزل توجه کنید:
هنگام استفاده از شوینده (یا حتی تميز كردن مبل پارچه اي با شامپو فرش و سرکه)‌، در‌ها و پنجره‌ها را باز کنید، و در صورت امکان تهویه را روشن نمایید.
برای انتخاب بهترین مواد شوینده مبل، مطابق دستورالعمل‌های برچسب یا دفترچه شرکت سازنده عمل نمایید. سازندگان کاور مبل‌های پارچه‌ای معمولا جنس پارچه و ماده شوینده مناسب آن را در برچسب یا دفترچه راهنما می‌نویسند. در غیر این صورت از فروشنده سوال کنید تا در تمیز کردن انواع مبل پارچه ای ساتن، مخمل و ... با چند ترفند ساده، دچار مشکل نشوید. تمیز کردن کاور مبل پارچه اي با شامپو فرش، در صورتی که توسط شوینده مناسبی انجام نشود، به پارچه مبل آسیب می‌زند.
قبل از استفاده تمیز کننده روی کل کاور مبل، شوینده را روی قسمتی از مبل که در دید نیست، امتحان نمایید. برای این کار، دستمال تمیزی را به مواد شوینده آغشته و آن قسمت را تمیز کنید. پس از چند دقیقه ببینید که رنگ پارچه مبل تغییری نکرده باشد. سپس یک دستمال کاغذی را تا کرده روی آن قسمت فشار دهید؛ اگر دستمال رنگی نشد، می‌توانید با خیال راحت از آن ماده شوینده براي تميز كردن مبل استفاده نماید.
 
 
در این مرحله از تمیز کردن کاور مبل پارچه اي، باید برای انتخاب شوینده‌ براي تميز كردن مبل اهمیت زیادی قائل شد.
برای شستن کاور مبل با شامپو فرش و تهیه محلول، می‌توانید علاوه بر شامپو، از شوینده‌های دیگر نیز استفاده کنید. شوینده و آب را باید با نسبت‌های مساوی ترکیب و به خوبی مخلوط کنید. اگر قصد دارید تميز كردن مبل پارچه اي با سرکه را امتحان کنید، حتما آن را پیش از استفاده رقیق کنید.
تمیز کردن کاور مبل پارچه ای با شوینده‌ی خشک هم امکان‌پذیر است. برای استفاده از آن‌ها لازم نیست آب به کار ببرید. دستورالعمل روی شوینده را بخوانید و بر اساس آن عمل کنید. هیچ شوینده‌ای را مستقیما روی مبل نریزید؛ مخصوصا براي تميز كردن مبل مخمل. همیشه ابتدا مواد شوینده مبل را روی یک دستمال تمیز بریزید، و سپس آن را روی سطح مبل پخش کنید. در صورت تماس مستقیم شوینده در حین تمیز کردن مبل، ممکن است به رنگ و بافت پارچه آسیب برسد.

خشک کردن کاور مبل راحتی و کاور کوسن
خشک کردن کاور مبل راحتی و کاور کوسن
برای خشک کردن آن ها نیز ترجیح بر این است که زیر نور مستقیم آفتاب قرار داده نشود. خشک شدن در سایه بهترین راه حل است و به رنگ پارچه نیز آسیب نمی رسد.
اما چنانچه بر روی برچسب درج شده بود که قابل شستشو نیست، سعی کنید لکه ها را با مقدار کمی آب صابون و با کمک دستمالی تمیز پاک کنید. به یاد داشته باشید که پارچه کوسن ها را خیلی مرطوب نکنید و از مقدار کمی آب استفاده کنید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش